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Friday
Feb012019

White Path Message by Rev. Yugo Fujita for February 2019

We had the Tri-Temple Hoonko service at Watsonville on Sunday, January 25, 2019. Thank you very much for coming to the service and for bringing salads. We were able to enjoy listening to Rev. Matsubayashi’s Dharma talk. We will have the Tri-Temple Social Mixer on Saturday, February 23 at 6 pm at the Buddhist Temple of Salinas. This event is open to everyone, so please join us.

In Jodo Shinshu, the concept of “Shinjin (􏰀􏰁)” is considered very important. (A typical English translation defines shinjin as faith, belief, or devotion, but in Jodo Shinshu, the meaning is quite different. “Faith” usually implies something that comes from self, a determination made by the choice of oneself. In Jodo Shinshu, “shinjin” is something that is received or arises out of the infinite compassion of Amida Buddha). The concept of shinjin is explained in the Jodo Shinshu teaching as two types of “deep faith.” One aspect of deep faith is from “our side,” and the other is from “Amida Buddha’s side.” “Our side” means that people come to realize and accept that ordinary beings like ourselves are weak and have endless blind passions. The deep faith coming from the “Amida Buddha’s side” however, is to understand that Amida Buddha accepts those who have blind passions and are selfish beings no matter what happens. When I say two aspects of deep faith, it may sound like there are two kinds of heart and mind but there is really only one heart/mind. It’s just that there are two aspects. For instance, after I receive my parents’ kindness, I can come to realize what a bad son I might be. Conversely, even after I truly come to realize that I am a bad son for my parents, yet my parents will continue to shower kindness on me. So, in this aspect, I am not able to realize that I am a bad son for my parents without my parents’ kindness. And when I receive more of my parents’ kindness, I am able to realize even more how bad a son I am. It’s kind of the same thing when I realize that I am receiving Amida Buddha’s compassion and that Amida Buddha saves me 100% of the time. I come to realize that I am ignorant and filled with blind passion as a result of Amida Buddha’s compassion. Also, coming to realize that I am ignorant and hopeless means that I am already within Amida Buddha’s compassion. If I am able to receive Amida Buddha’s infinite compassion, then I am able to see my true self. Our loved ones are also watching over us together with the Amida Buddha. With Infinite Compassion and Wisdom, I am able to come to know and understand the two aspects of deep faith that we gratefully receive from the Amida Buddha.

Gassho, Yugo Fujita

TEMPLE MINISTER’S MESSAGE FOR FEBRUARY 2019 IN JAPANESE

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仏教会メンバー様

1月25日ワトソンビル仏教会で三ヶ寺合同報恩講法要がありました。サラダを持ってきてくださった方々、法要にきてくださった方々ありがとうございました。松林先生の素晴らしいご法話を皆様ときかせていただきありがたいかぎりです。2月23日には三ヶ寺合同の社交会がサリナス仏教会で6時からあります。どなたでもご参加できますので、お友達お誘いのうえご参加ください。

浄土真宗では信心がとても重要視させています。この信心のありようは、二種深信という言葉で表させています。簡潔に言いますと、私たち側の信と阿弥陀様側の信ということです。私たち側の信というのは、私は凡夫であり、さまざまなことに迷い続けているという存在であるということであります。阿弥陀様側の信というのは、阿弥陀様はそんな私を必ず救ってくださるということをしるということです。漢字で二種とありますが、二つの心・信があるのではなく、本来一つである信心のありようをわかりやすく、2つの側面から示したのがこの二種深信です。私の話ですと、親の大きな深い愛情にふれた時、自分が普段どんなに親不孝なのかを気づかされます。親不孝の私に気づいたということは、すでに親の大きな愛情のなかで育っていたといことです。親の大きな愛情によって、私の本当の姿に気がつけたのです。親の愛情・偉大さを理解すればするほど、自分のいたらなさに気づき反省するのです。それと同じように、阿弥陀様の大きなお慈悲をきかせていただいた時に、自分がいかに煩悩だらけで、自分のことしか考えていない人間かということに気がつきます。それはすでに私は、阿弥陀様のお慈悲の中に生かさせているということになります。阿弥陀様がさきに働きくださって、自分の本当の姿に気づくのです。そのことを知りますとこんな私でも謙虚に過ごさせていただきたいという思いが出てきます。深信と書いてありますが、私が信じるのではなく、阿弥陀様からさきにいただいた心ということを忘れずにしたいものです。本当の私に気付かされ、それでも受け入れてくださる阿弥陀様のお慈悲に大きな安心があります。 

合掌

藤田裕豪