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Saturday
Dec012018

White Path Message by Rev. Yugo Fujita for December 2018

Dear Temple Members,

On November 11, 2018, we had the BWA Memorial Service and Shotsuki Service. Rev. Fujikawa was our guest speaker.  I am glad that we met and I enjoyed talking with Reverend and Mrs. Fujikawa. They came from faraway Canada. We had a very nice service and luncheon.  Thank you very much to everyone for preparing and bringing good food for the luncheon. I am sure that we will see them in 2024 for our Buddhist Temple of Salinas 100thyear anniversary. 

As all of you know, most of our Buddhist Temple altar fixtures were sent to Japan to be refurbished. So, this month, I would like to write about “Naijin.” Naijin represents the Pure Land of Amida and Buddhas. When you come into the temple, there are two places in the main hall, the hondo in Japanese. They are “Gejin” and “Naijin.” Gejin is the place where you and other followers are seated, and it is also where the minister gives his Dharma talk. Gejin represents where human beings reside. Naijin on the other hand, represents the Pure Land of Amida and Buddhas, and it represents where Buddhas reside. It is however, not the world of afterlife or a utopia that some people might think. 

Amida Buddha is in the center, Shinran-Shonin at the right side and Rennyo-Shonin is on the left side represented by kakejiiku (painted scroll). Both Shinran and Rennyo taught us about Amida Buddha’s teaching and they became Buddhas. 

Also next to Shinran-Shonin and Rennyo Shonin, is a scroll depicting the Seven Masters [From India: Nagarjuna (Ryuju Bosatsu), Vasubandhu (Tenjin Bosatsu); from China: Tan Luan (Donran Daishi), Tao Cho (Doshaku Zenji), Shan Tao (Zendo Daishi), from Japan: Genshin Kasho, Genku (Better known as Honen Shonin)]and Prince Shotoku is also depicted. They are all associated with our Pure Land teachings. All these people depicted in the Naijin became one with Amida Buddha and therefore represents the compassion of Amida. So, we can say that Naijin represents the Pure Land. 

Gassho,

Yugo Fujita

 

TEMPLE MINISTER’S MESSAGE FOR DECEMBER 2018 IN JAPANESE

仏教婦人会先亡者追悼法要・11月祥月法要を11月11日に執り行いました。ご講師は藤川往来先生でした。奥様もご一緒に法要またランチョンに参加してくださりました。遠いカナダから来ていだたき、お会いできた事を大変光栄におもいました。皆様が先生と楽しくお話しする姿をみて、私も大変嬉しく思いました。ランチョンの準備、おいしい料理を持ってきてくださった方々ありがとうございました。2024年のサリナス仏教会100周年法要にまた会わさせていただける事でしょう。

皆様ご存知の通り、阿弥陀様をはじめ多くの内陣の仏具が日本へ修理の為送られました。今月は内陣について少し書かせていただきたいと思います。内陣は阿弥陀様のお浄土、仏様の世界を表しています。本堂という空間には2つの場所があります。内陣と外陣です。外陣は主にメンバー様がよく座っている所で、僧侶も皆様とご法話を聞く時や、お話しするときにいます。外陣は私たち人間のいる所を表していると言えます。

一方で内陣は先ほど書かせていただきましたように、阿弥陀様のお浄土・仏様の世界を表しています。死後の世界ではなく、理想郷でもありません。中央に阿弥陀様がご安置され、右側に親鸞聖人、左側に蓮如上人がご安置されています。お二人とも阿弥陀様の教えを私たちに伝えてくださり、仏様になっておられ、お浄土にうまれられた方として敬っています。また、親鸞聖人・蓮如上人の隣には七高僧(龍樹菩薩、天親菩薩、曇鸞大師、道綽大師、善導大師、源信和尚、法然上人)と聖徳太子が安置されています。この方達も仏様になり阿弥陀様と共におられます。お内陣の一つ一つの仏具が阿弥陀様のお慈悲を表しているとも言えるかと思います。

合掌

藤田 裕豪